Olimpik dan Akhir Zaman

Baru-baru ni saya diberitahu oleh sepupu saya bahawa sedang kecoh bahawa pengikut-pengikut dajjal telah memasuki minda separa sedar penduduk dunia dengan pelbagai acara pembukaan yang pelik-pelik.

Saya hanya tersenyum. Terkejut sedikit pun tidak. Saya sudah mengetahuinya? Sudah tentu tidak. Malah Allahualam.. Saya terdengar ramai yang percaya bulat-bulat dan mula panik. Malah tajuknya yang panas dan kontroversi oleh penulis-penulis tempatan seolah-olah menakut-nakutkan kita.

Gunalah Ilmu untuk menilai dan 'bertindak'. bukan sekadar menyebar.


Ketahuilah bahawa Dajjal itu amat bijak..

Menurut beberapa sumber hadis yang terkenal yang saya amati. Fitnah dajjal amatlah besar dan licik sehinggakan kita manusia biasa akan tersentak tiba-tiba munculnya dajjal. Jadi, adakah Dajjal akan sewenang-wenangnya menonjol dalam acara-acara besar dan mengumumkan ketibaannya?

Kalau Dajjal benar turun, apa tindakan kita?

Kita sibuk mempromosikan kedatangan dajjal ke laman sosial dan blog. Persoalannya sekarang. Apa faedah yang kita dapat dari perbuatan itu? Contohnya jika disebarkan ke laman sosial seperti "Facebook", adakah faedah pada kita? Sedangkan bila cerita begini diletakkan di laman sosial itu, maka penggunaan Facebook menjadi terus meningkat mendadak dan menguntungkan pemilik asalnya yang berketurunan Yahudi.. (Sekadar contoh, pengguna fb tidak perlu rasa sedih).

Adakah masjid terus dipenuhi terutama waktu subuh? Yang diiktiraf perbuatan yang paling dibenci orang yahudi zionis? Adakah orang-orang kita terus memboikot penggunaan barang-barang yahudi?Adakah orang kita akn berhenti merokok?

Jadi, ketahuilah bahawa ini semua tidak sedikitpun merencatkan perancangan rapi Sang Dajjal. Dan kenapa saya berkata begini? ada baiknya kita perlu membaca lebih bahan bacaan buku yang lebih terpelihara isinya terutamanya bila membincangkan isu agama. Sebab itu saya jarang membuka blog ataupun menggunakan jaringan sosial walaupun saya ada skype dan YM. Kerana semua produk ini boleh menzahirkan banyak fitnah yang kita boleh dipengaruhi.

BACA BUKU

Bacalah buku. Bacalah buku. Bacalah buku. Jangan mengharap pada 'tembok' di skrin anda sahaja untuk mendapat maklumat kerana itu lebih rapuh sumbernya. Dan beramallah untuk menentangnya.

Dan cubalah cari buku yang bertajuk 'Protokol Zion' kerana buku ini amat ditakuti oleh yahudi zionis jika kita membacanya. Semasa buku ini diterbitkan, Parlimen Israel mengecam penerbit buku yang juga seorang yahudi kerana cuba memecahkan rahsia Zionis. Dengan angkuh penerbit itu berkata "Jangan la kamu bimbang, kerana Umat Islam tidak akan mampu membaca buku ini...."

Lihatlah betapa sinis mereka menjentik umat Islam yang hanya tahu membuka buku tentang apa yang berkaitan pelajaran mereka sahaja. Cubalah menentang dengan 'membaca buku'. Bukan 'membaca'.

Kali ni saya meminta maaf atas segala terkasar bahasa dan menyentuh mana-mana sensitiviti individu. Apa yang ditulis oleh saya adalah hasil luahan dan muzakarah bersama saya dan Irox (admin ke-2) yang hairan dengan isu-isu panas yang menguntungkan beberapa pihak. Jazakallah..

Comments

  1. Please check ur yahoo mail, some surprise awaiting..btw, I thnk its better to discuss about "Olimpik fitnah Nabi Musa" includes photo..

    ReplyDelete
    Replies
    1. it is my gmail actually.. interesting but its more like a beef than a human itself.

      Delete
  2. Juz to explain their paranoia..

    ReplyDelete

Post a Comment

KOMEN

Popular Posts