Study Week la sangat


Nasib baik la tetibe je ada lain internet malam ni. Saya tak tahu nak buat apa melainkan mengedit video untuk dihantar ke ustaz esok untuk subjek arab. Wah!! Ada orang siap kata:

"Naz kau berlakon real la! Baik kau berhenti belajar terus berlakon jelah!!"

kuang...kuang...kuang... Masuk bakul angkat sendiri la kan.
Tapi kalau betullah kan apa yang dikatakan, teringin juga nak merasa jadi pelakon tambahan mana la tau dapat jadi watak utama macam Pierre Andre ke? Pierre Andre? Kenapa tak pilih Aaron Aziz, Shaheizy Sam atau Farid Kamil? Hmm, entahlah tapi minat giler kat perwatakan dan perangai innocent Pierre Andre sampai aku rasa macam tengok kat cermin sendiri..Perasan lagi..

Dan saya merasakan setiap orang mesti ada nilai tambah dalam diri masing-masing yang membantu diri untuk terus hidup kan. Takkanlah sebagai seorang pelajar Building Survey cuma tau tentang bangunan je, mesti la dia ada bakat bermain animasi atau photography betul tak. Malah ada yang handal bersukan. Begitu juga kat pemain bola sepak, mesti ada bakat berniaga atau lain-lain agar dapat membantu ekonomi dan sebagai backup plan jika berlaku kecacatan kekal. Kita merancang, Allah jualah yang menentukan.

Ini je tujuan nak menaip malam ni. Saja nak promote diri. Eh, tak baik nanti sifat riak memakan pahala yang dikumpul selama ini. Rugi..rugi..

Baiklah wahai sidang pembaca sekalian, tak mahulah promote diri sendiri. Semoga musim peperiksaan semester ini berjaya dilalui dengan bekalan ilmu yang berkat di dada. Dan ada sesiapa yang nak dapat anugerah semester ini, inilah masanya jika ini semester pertama di peringkat ijazah. Mana tahu ada rezeki dapat Anugerah Naib Canselor boleh banggakan mak dan ayah kan?

Comments

Popular Posts