Belum boleh mengalah dengan situasi

Saya tengah struggle buat proposal bisnes untuk bisnes partner esok. Memandangkan esok UTM bagi cuti sebab jerebu, satu perkara yang sangat hoore-hoore..



Banyak perkara yang perlu saya ketepikan. Luka semalam dah tamat. Saya dah tak kisah lagi apa orang nak pandang saya. Biarkan mereka nak pandang saya sebelah mata. Tiada sebab saya perlu ambil kisah.

Bila dah penat macam ni, saya nak cuba nasib inshaallah sehabis Master of Assets and Facilities Management untuk cuba apply PhD di oversea. Tak dapat dapat takkan jadi kudis pun. Mungkin tahun kedua PhD mana tahu ada rezeki bawa seseorang ke sana? (Punya jauh berangan)

Duduk di negara sendiri memang hujan batu, lebih baik kutip hujan emas di negeri orang. Saya rasakan tiba masa saya merantau ke negara orang kelak. Tapi ada rezeki atau tidak terpulang kepada takdir Allah yang Kudrat dan IradahNya tiada tandingan.

Saja sembang kosong.

Lama saya fikir punya fikir. Saya perlu lengkapkan lagi diri dengan ilmu agama dan tasawuf untuk menguatkan iman dan ikatan hati dengan Allah. Semoga jika kembara yang jauh ini mampu membuka hijab pandangan yang terhad, maka perkenankanlah Ya Allah akan doaku untuk merantau..

Sekian quick update dari admin bssilver - superman ;-)

Comments

Popular Posts